12/07/2014

HOMEMADE MUSLI


Už tu máme druhý advent a já se ještě ani nepustila do psaní článků. Musím to okamžitě napravit a tím vám oznámit, že budu na blog přispívat častěji. Ale teď se vrátím k dnešnímu článku - Domácí musli.
Pokud jste milovníci všeho ovesného tak jako já, tak si určitě musíte zkusit udělat své domácí musli. Mám pro vás připravený postup a návod, jak něj.




U domácího musli je dobré to, že si do něj můžete samy dát to, co máte rádi, tak jako já.
Do velké mísy jsem nasypala ovesné vločky a sezamová semínka. Můžete použít i pšeničné vločky,
vlastně cokoliv.
Nezapomeneme si mezitím předehřát troubu na 150 stupňů.


Dále budeme potřebovat oříšky. Já použila lískové, vlašské a mandle, které jsem lehce pokrájela nožem. Pokud máte sekané mandle, tím lépe.


Aby musli nebylo pouze s oříšky, tak jsem na drobno pokrájela hořkou čokoládu a sušené brusinky. Použít lze jakékoli sušené nebo kandované ovoce.


Všechny nasekané ingredience nasypeme do mísy, do které jsme si připravili vločky. Teď už nám zbývá jenom směs, se kterou to všechno smícháme. Budeme tedy potřebovat kousek másla, nebo kokosového oleje, který si dáme rozehřát do hrnce. Až se nám máslo rozehřeje, přidáme 3/4 hrnku vody a 5-6 lžic medu.
Tuto směs nalijeme do mísy s připraveným musli, nezapomene na lžíci skořice (já použila i lžíci kakaa). A celé to mícháme a mícháme..


Nakonec náš výtvor naneseme na plech s pečicím papírem, dáme do předehřáté trouby a pečeme přibližně 45-60 minut v troubě na 150 stupňů. Je nutné každých deset minut musli prohrábnout, aby bylo propečené ze všech stran a nespálilo se.


A tadáá, musli je na světě. Já si ho dávám s bílým jogurtem, čerstvým ovocem, občas ještě přisypu pár kešu a celé to zakápnu datlovým, nebo javorovým sirupem.

Chtěla bych ještě dodat, že jsem musli dělala i podruhé. Použila jsem ovesné a pšeničné vločky, lískové oříšky a sekané mandle, kousky čokolády, kandovaný pomeranč, pomerančovou šťávu a skořici. Musím říct, že je mnohem lepší. Ale záleží na vás, co máte rádi. 

A moje otázky zní..
Dělali jste už někdy domáci musli? 
Jaké máte nejradši? 
A jak si ho dáváte k snídani vy?


Denise 


8 comments:

  1. Těším se na Tvé další články! :)

    ReplyDelete
  2. úžasný nápad ! Ještě jsem to nikdy nezkoušela :) Já si vetšinou dávám ovesné vločky, trochu horké vody, bílého jogurtu a ovoce ...

    Nicole

    ReplyDelete
  3. Musli mám ráda moc, ale sama jsem ještě domácí nedělala :) Moje obvyklá snídaně jsou vločky s jogurtem + banán nebo brusinky nebo oříšky nebo tak něco
    Blog by Veru

    ReplyDelete
  4. Vypadá to dobře, doma jsem ho ještě nedělala :) Pořád si říkám, že to někdy musím zkusit, ale pořád se k tomu jaksi nemám, tak uvidíme :D Ale hned bych si ho s chutí dala :)

    ReplyDelete
  5. To je bomba! Zítra snad budu mít dostatek času, tak se do toho pustím :) Jelikož teď jedu zdravou vlnu, tak to bude určitě lepší než kupované :) Díky za tip, moc ):))

    ReplyDelete
  6. Wow, super návod na vlastné musli, zatial som vždy videla len na tyčinky. .) Krásne to je. Ten návod by som fakt niekedy chcela skúsiť. Vyzerá to chutne :p .. teším sa na viac takýchto Homemade ak bude. :)

    ReplyDelete
  7. Keď som bola mladšia, každé ráno som jedávala musli k raňajkám, teraz si ich dám už len občas. Ale takéto domáce som ešte nemala. Vyzerajú moc dobre. Mala by som ich skúsiť :)

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    ReplyDelete
  8. Tohle je tak super blog! :)
    Já si taky dělám domácí musli, je to nejlepší.

    ReplyDelete